Vlaams Netwerk voor Service-Learning in Hoger Onderwijs
  • Het netwerk
    • Doelstellingen
    • Onze partners
  • Service-learning
    • Wat is service-learning?
    • Waarom service-learning?
    • Essentiële kenmerken
    • Onderzoek & literatuur
  • Events
  • Service-learning boek
  • Blog
  • Tools & Resources
    • Publicaties
    • Projecten
    • Opleidingsmateriaal
  • Contact
  • Nederlands
Selecteer een pagina

Service-learning in hoger onderwijs – de samenleving als krachtige leeromgeving

Praktijkvoorbeelden

Deze webpagina is een aanvulling op het boek

‘Service-learning in hoger onderwijs – De samenleving als krachtige leeromgeving’.

Hier vind je meer uitgebreide info over de praktijkvoorbeelden die doorheen het boek aan bod komen.

DE SERVICE-LEARNING PEDAGOGIE

Hoofdstuk 1

De wat & het waarom van     service-learning

Hoofdstuk 2

Ontwikkel je service-learning vak

Hoofdstuk 3

Reflectie in service-learning

Hoofdstuk 4

Evalueren in service-learning

Uitdagingen en suggesties

Hoofdstuk 5

Partners in en voor sociale verandering

Transformatieve partnerschappen in service-learning

SERVICE-LEARNING & TRENDS IN HOGER ONDERWIJS

 Hoofdstuk 6

Service-learning en inter/transdisciplinariteit

Hoofdstuk 7

Service-learning voor duurzame ontwikkeling

Hoofdstuk 8

Leren over, in en door diversiteit in service-learning: makkelijker gezegd dan gedaan?    

 Hoofdstuk 9

Service-learning en internationalisering

Hoofdstuk 10

Service-learning voor een meer mensgerichte transitie naar een inclusieve digitale samenleving

© Vlaams Netwerk voor Service-Learning in het Hoger Onderwijs | 2025
p/a UCSIA vzw, Koningstraat 2, 2000 Antwerpen

Contacteer ons !
  • Volgen
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}