Service-learning in hoger onderwijs – de samenleving als krachtige leeromgeving
Praktijkvoorbeelden
Webtechnologie: Inclusive webdesign
Instelling: KU Leuven
Docent: Joost Vennekens
Algemene info
Bachelor industriële ingenieurswetenschappen – Elektronica & ICT
Plichtvak
Aantal studiepunten: 4
Gemiddeld aantal studenten:
In het vak Webtechnologie leren studenten dynamische websites maken. De doelstelling van dit project is om uitzonderlijk gemotiveerde studenten met veel voorkennis de kans te geven om tot een dieper niveau van begrip te komen, namelijk het verwerven van inzicht in hoe de technische vaardigheden kunnen worden ingezet voor een doelgroep voor wie omgaan met technologie minder vanzelfsprekend is. Het doel is om de studenten bewust te maken van de maatschappelijke meerwaarde van deze technologie én van de risico’s als er met deze technologie niet zorgzaam wordt omgesprongen.
“Het is een echte win-win. Het motiveert de studenten om van achter hun laptop en in de wereld te komen, en wij houden er duurzame programma’s voor onze website aan over.“ – Medewerker WAI-NOT (maatschappelijke partner)